Wycinka drzew i krzewów - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- zgłoszenie-druk
- rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzew na nieruchomości.
W przypadku, gdy nieruchomość jest współwłasnością wymagane są również podpisy współwłaścicieli.
Komórka organizacyjna
Urząd Miasta i Gminy w Stepnicy
ul. T. Kościuszki 4
72-112 Stepnica
Referat Architektury i Ochrony Środowiska
Anna Sawa
tel. 91 418-85-21 wew. 25 lub 797 511 937
mail: ochrona-srodowiska@stepnica.pl
Termin i sposób realizacji
Pracownik urzędu w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin drzew zgłoszonych do wycinki i sporządza protokół.
Podstawa prawna
Zgodnie z art. 83f ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia w formie decyzji na usunięcie drzew i krzewów, jeżeli:
- powierzchnia krzewu albo krzewów rosnących w skupisku nie przekracza powierzchni 25 m2 ,
- drzewa lub krzewy rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
W przypadku jednak, gdy obwód pni drzew mierzony na wysokości 5 cm przekracza:
- 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
- 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
- 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew
natomiast wymagane jest dokonanie zgłoszenia z zamiarem ich usunięcia.
Tryb odwoławczy
Brak
Dodatkowe informacje, uwagi
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich
uzupełnienia.
W przypadku nieusunięcia drzew/a przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin, usunięcie drzew/a może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.