Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Stepnica

Wniosek o podział nieruchomości

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 1. wniosek - druk

Załączniki – podział dokonywany w oparciu o art. 93 lub art. 94 Ustawy o
gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.:
- Mapa z projektem podziału wraz z wykazem zmian gruntowych - egz.*
- Protokół przyjęcia granic nieruchomości
- Opinia rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych wraz z rzutami
poszczególnych kondygnacji dzielonego obiektu budowlanego, na których
przedstawiono przebieg projektowanej granicy,
- Pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskodawcę reprezentuje inna osoba,
II. Załączniki – podział dokonywany w oparciu o art. 95 pkt 1-8 Ustawy
o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.:
- Tytuł prawny do nieruchomości w szczególności, aktualny odpis księgi wieczystej
albo oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej
założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem wraz ze wskazaniem numeru
księgi wieczystej albo zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru
dokumentów;
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków
- Kopia mapy ewidencyjnej
- Mapa z projektem podziału wraz z wykazem zmian gruntowych - egz.*
- Protokół przyjęcia granic nieruchomości
- Pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej
do rejestru zabytków,
- Opinia rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych wraz z rzutami
poszczególnych kondygnacji dzielonego obiektu budowlanego, na których
przedstawiono przebieg projektowanej granicy,
- Pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskodawcę reprezentuje inna osoba,

*ilość wymaganych egzemplarzy obejmuje:
– po 1 egz. dla każdej ze stron postępowania, tj.: właściciela/użytkownika wieczystego,
– 2 egz. dla organu,
– 1 egz. dla Sądu Rejonowego Wydziału Ksiąg Wieczystych,
– po 1 egz. dla podmiotu nabywającego prawo do wydzielonej działki pod drogę
publiczną art.98 Ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997r.)
 


Komórka organizacyjna

Urząd Miasta i Gminy w Stepnicy

ul. T. Kościuszki 4

72-112 Stepnica

Referat Architektury i Ochrony Środowiska

Daria Grądz

tel. 91 418-85-21 wew. 16 lub   502 046 647

mail:  nieruchomosci@stepnica.pl


Termin i sposób realizacji

 Wydanie decyzji zatwierdzającej podział lub postanowienia opiniującego następuje w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami.

 


Podstawa prawna

 Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami


Tryb odwoławczy

  Od  decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, które wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.