Wniosek o podział nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. wniosek - druk
Załączniki – podział dokonywany w oparciu o art. 93 lub art. 94 Ustawy o
gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.:
- Mapa z projektem podziału wraz z wykazem zmian gruntowych - egz.*
- Protokół przyjęcia granic nieruchomości
- Opinia rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych wraz z rzutami
poszczególnych kondygnacji dzielonego obiektu budowlanego, na których
przedstawiono przebieg projektowanej granicy,
- Pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskodawcę reprezentuje inna osoba,
II. Załączniki – podział dokonywany w oparciu o art. 95 pkt 1-8 Ustawy
o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.:
- Tytuł prawny do nieruchomości w szczególności, aktualny odpis księgi wieczystej
albo oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej
założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem wraz ze wskazaniem numeru
księgi wieczystej albo zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru
dokumentów;
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków
- Kopia mapy ewidencyjnej
- Mapa z projektem podziału wraz z wykazem zmian gruntowych - egz.*
- Protokół przyjęcia granic nieruchomości
- Pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej
do rejestru zabytków,
- Opinia rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych wraz z rzutami
poszczególnych kondygnacji dzielonego obiektu budowlanego, na których
przedstawiono przebieg projektowanej granicy,
- Pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskodawcę reprezentuje inna osoba,
*ilość wymaganych egzemplarzy obejmuje:
– po 1 egz. dla każdej ze stron postępowania, tj.: właściciela/użytkownika wieczystego,
– 2 egz. dla organu,
– 1 egz. dla Sądu Rejonowego Wydziału Ksiąg Wieczystych,
– po 1 egz. dla podmiotu nabywającego prawo do wydzielonej działki pod drogę
publiczną art.98 Ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997r.)
Komórka organizacyjna
Urząd Miasta i Gminy w Stepnicy
ul. T. Kościuszki 4
72-112 Stepnica
Referat Architektury i Ochrony Środowiska
Daria Grądz
tel. 91 418-85-21 wew. 16 lub 502 046 647
Termin i sposób realizacji
Wydanie decyzji zatwierdzającej podział lub postanowienia opiniującego następuje w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, które wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.