Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Stepnica

Zameldowanie obywatela polskiego na pobyt czasowy

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

1. Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – patrz uwagi pkt 2. Formularz w formie dokumentu elektronicznego – patrz uwagi pkt 5.
2. Dowód osobisty lub paszport.
3. Tytuł prawny do lokalu – np. umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu, w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku – oryginały dokumentów,
4. Jeśli sprawę załatwiasz przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi pokazać swój dowód osobisty lub paszport (nie musi mieć Twojego dowodu lub paszportu) oraz pisemne upoważnienie do zameldowania – przykładowy wzór upoważnienia w załącznikach.

Zgłoszenie pobytu czasowego 2018

Klauzula informacyjna ewidencja ludności

 


Komórka organizacyjna

Wniosek możesz złożyć w pokoju nr. 19 Urzędu Miasta i Gminy Stepnica


Opłaty

1. Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy – 17,00 zł.
Płatność gotówką w kasie Banku, lub przelewem na numer rachunku bankowego Urzędu Miast Ii Gminy Stepnica dla opłaty skarbowej w Banku PKO BP S.A. 70 1020 4812 0000 0502 0044 7870. Do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód wpłaty.
2. Pełnomocnictwo w sprawie meldunkowej nie podlega opłacie skarbowej.


Termin i sposób realizacji

Od ręki.


Podstawa prawna

• art. 24 ust. 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3, ust. 4, ust. 5, art. 25 ust. 2, ust. 4, art. 26, art. 27, art. 28, art. 30 ust. 2, ust. 3, art. 32 ust. 2, ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411),

• część II ust. 21 i część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).

 


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Jeśli będziesz przebywał na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w określonym miejscu pobytu czasowego ponad 3 miesiące to jesteś zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

2. Jeśli chcesz się zameldować, to masz obowiązek uzyskać na formularzu "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Jeśli posiadasz tytuł prawny do lokalu, to sam dokonujesz na formularzu potwierdzenia faktu swojego pobytu w danym lokalu. Jeśli nie możesz uzyskać ww. potwierdzenia, to możesz zameldować się w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania we wskazanym w formularzu lokalu.

3. Zameldowania możesz dokonać przez pełnomocnika, który jest zobowiązany okazać upoważnienie oraz swój dowód osobisty lub paszport.

4. Dzieci i osoby ubezwłasnowolnione może zameldować ich przedstawiciel ustawowy opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

5. Jeśli formularz meldunkowy składasz w formie dokumentu elektronicznego, to jesteś zobowiązany dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu. Jeśli nie posiadasz tytułu prawnego do lokalu to dołącz dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. Formularz możesz złożyć elektronicznie jeśli posiadasz numer PESEL. Jeśli formularz składa pełnomocnik, to jest on zobowiązany dołączyć dodatkowo upoważnienie. Formularz meldunkowy musisz podpisać elektronicznie tj. podpisem kwalifikowanym lub zaufanym, lub osobistym. Formularz możesz złożyć poprzez profil zaufany.